tisdag 12 juli 2011

Back to the roots

Nu har jag en veckas semester och har åkt ner till Skövde för att grejja med skåp och luckor till mitt kök i lägenheten. Naturligtvis blir det träning som vanligt, men lite roligare då man får testa formen i de gamla hemtrakterna.

Igår körde jag 15 sekundare till Johan och Jessica. Sedan kom även Jonas och vi grillade och tjötade lite skit. Sen på vägen hem körde jag ett teknikpass och slutade med Billingebacken. Börjar man nere vid Sveriges Radio-huset blir backen ca 2,2 km och är mycket snäll i början men sen brantar det på ordentligt i slutet. Jag gick ut stenhårt för jag ville verkligen mosa på hela backen upp. Det slutade som det alltid brukar göra med skyhög puls, fullt syrapåslag och hyperventilering. Noterade även en ny maxpuls. Ökade med hela 4 slag.
Johan njuter i solen med sitt kaffe
Idag har jag och Johan kört en ganska kuperad sväng. Jag lockade med Johan och sa att vi skulle köra ett lite lugnare pass, men sanningen var att jag hade två 20 minuters intervaller att genomföra. Johan hängde på bra där i bak och var även framme och drog lite han med. Vi hann även med att stanna till vid Breviks Camping för att avnjuta en kopp kaffe och en välförtjänt glass. Nu var det motvind hem och vägen över Skallhult som bjuder på dålig asfalt gav ett bra motstånd. Jag tyckte att vi skulle köra på lite men Johan gillade fikatempot. Jag körde på lite och bestämde mig för att köra en 20-minutare till.

Nu medan jag sitter och knattrar på datorn svänger Johan ihop en kycklingsallad. Ska bli gött med lite käk och en dusch. Sen ska jag vila lite för att köra ett teknikpass i eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar