fredag 20 januari 2012

Long time, no skriv

Livet lunkar på i behagligt tempo här nere på Gran Canaria. Även fast jag inte gör så mycket så känns det hela tiden som att jag har något att göra.

Nu är det en månad sen jag kom ner och nu har jag kommit i ordning med alla grejjer och rutiner känns det som. Träningen flyter på och de två första veckorna körde jag distans i behagligt tempo för att anpassa mig till terrängen och även hitta rätt på min nya Scott Foil som jag inte kört på innan.

Vi började det nya året med att köra ett FTP-test för att se hur formen låg. Det visade sig att jag hade en FTP på 279W. Inte jätteimponerande men ändå godkänt tycker jag om man ser tillbaka på hösten.

Idag var det 5st 4-minuters intervaller som stod för dörren. Jag har laddat för denna fredag sen i måndags och var både lite nervös och taggad. Jag, Matti och Fredrik, aka ”Seglarn”, Edin begav oss mot Monte Leon. Det var dödstyst, ingen sa ett ljud, och fokuseringen var total. Seglarn kom in i en bubbla och började öka och öka och när vi snittade 280w fick jag cykla fram till honom och be honom lugna sig lite. Till sist kom vi fram till Mont Leon och det var dags att börja med fyrorna.

Här har ni mig efter 5:e intervallen
1:a 366w - 4,95w/kg


2:a 365w - 4,93w/kg


3:e 363w – 4,91w/kg


4:e 357w – 4,82w/kg


5:e 364w – 4,92w/kg



Isak du är så jävla GRYM!

Nu ska jag trycka i mig Pasta och Seglarns vegetariska tomatgryta.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar