måndag 17 februari 2014

Lågintensiv träning fram till operation

Idag hängde jag på min tränare Isak som skulle köra lite VO2Max-intervaller. Jag var lite tidig så jag åkte lite lugnt upp och ner och rekade lite i backen. Pulsen var ganska hög och jag fick då och då ta djupa andetag för få tillräckligt med syre. Samma sak på vägen till backen.

Det har på senare tid inte känts helt hundra med andningen. Om jag tex har gått uppför en trappa har jag blivit väldigt andfådd utan ansträngning. Inte den dålig-konditions-typen av andning utan mer som att det har varit svårt att få luft. Samma känsla kan tex ha uppstått om jag rest på mig och gått ut i köket. När jag var hos läkaren så frågade hon om jag hade svårt att andas pga min papillomvirus på stämbanden men då kunde jag inte känna av det så jag svarade nej. Jag började dock tänka på det en del efter besöket och nu inser jag att jag nog faktist tar ganska djupa andetag och suckar och stönar pga att jag har svårt att andas. Kan detta alltså vara anledningen till att jag inte får de resultat jag tycker att jag borde få av min träning och att jag aldrig känner mig riktigt pigg och snabb? Ska bli jäkligt kul att se om det blir någon skillnad efter operationen. Det borde ju bli skillnad om man nu ser hur det ser ut i halsen.



Isak tyckte dock att det får bli lågintensiv träning fram till det att jag fått bort alla onda demoner i halsen så nu kommer det mest bli pendlig fram och tillbaka till jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar