onsdag 11 maj 2011

Träningstävling och distans på Adelsö

I söndags skulle vi kört tävling, men den blev inställd så vi bestämde oss för att köra en sväng med teamet som träningstävling. Vi körde tre varv ute på Färingsö och luringen Mård gubbmörkade form som vanligt och brände ifrån alla de sista milen. Efter var det storartad lunch hos Niclas med Italientema.

Hårda och hungriga krigare!



















Idag var jag ute på en distansrunda på Ekerö. Jag har tidigare kikat på Google maps på Adelsö. En ö som man kommer till via färja. Vägen på ön går som ett varv runt, så man kan köra runt runt runt där ute tills man tröttnar. Så jag cyklade helt enkelt ut dit för att kika om det var något att ha.

Efter att ha stoppat förbi jobbet, fixat de strulande kassorna och fyllt på med energi så var det dags. Jag cyklade ut mot Ekerö och den ganska tråkiga sträckan ut till färjan. När jag kom fram fick jag stå och vänta en kvart och passade på att gassa mig lite i solen. Väl på ön bestämde jag mig för att ta vänster och avsluta första varvet med en lunch. Sedan körde jag 5 varv till a' 16 km, två åt samma håll som innan och tre åt andra. Nu var det dags att vända tillbaka.

Denna gång tajmade jag färjan perfekt och slapp nästan att vänta alls. Nu var det bara den tråkiga vägen tillbaka och jag fick kämpa för att inte trycka på för mycket med pulsen då hemlängtan nu var ganska stor. När jag senare kom hem till Farsta upptäckte jag att jag lyckats starta om passet så att den sträcka jag kört på morgonen var inte med på det övriga passet. Tror att Garminen gjorde så när jag laddade den med USB-sladden i butiken, så jag kunde gladeligen lägga till 30 minuter på passet.

Totalt blev det alltså då 225 km och 1607 höjdmeter. Rätt så kuperad bana med andra ord, för att vara Stockholm. Hur lång tid tog det då? Jo hela kalaset gick loss på 8 timmar och 39 minuter.

Imorgon blir det ett tretimmars pass med lite avslutande intervaller tillsammans med Tysken, Sara och Hultan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar