onsdag 4 maj 2011

Inte min dag idag.

Idag var det tävlingsdax ute i Brottby. SMACK-tempo på 20 km. Efter tempot på Hammarö bestämde jag mig för att köra mer tempo så det passade ju bra.

Stressade hem för att byta om och fixa cykeln som både var tom på luft! och utan pedaler. Eftersom att nippeln till tubdäcket blir så kort så kan jag inte pumpa det med min Joe Blow. Tänka tänka tänka... PLING! Jag har ju en digital tryckluftsmätare från Schwalbe som jag köpte innan jag åkte till Spanien. Skruvade isär den och lyckades få på den på pumpmunstycket så jag kunde pumpa bakhjulet. Lyckades t.o.m. få i 10 bar. Gött! Allt verkar lösa sig. På hojjen, visst fan ja pedalerna satt ju på linjehojjen... skruva, skruva, skruva av och skruva, skruva, skruva på. Nu så! Kraftigt försenad på väg mot Johans bil. Sen iväg och hämta upp hans kompis Karin i Solna, sen till Brottby. Puh! Pulsen var ju redan hög bland köerna på väg till tävlingen.

Väl framme så funkade allt bra. Vi trotsade det ISKALLA vädret och började värma upp. Ställde mig i starten och väntade på de 5 nedräknande sekunderna. pip, pip, pip, pip, piip å så iväg. Först dör Garmindatorn efter 5 sekunder med andra ord ingen pulsdata och sen lossnade framväxelvajern så jag blev fast med 39 klingan i 20 km. Jag hade inget att trycka på med utför och satt och hoppade i sadeln på grund av min skyhöga kadens. Det såg nog ganska roligt ut för folk kommenterade det en del när jag klev i mål. Nåväl, jag bjuder på det denna gång.

Den ganska kuperade banan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar