torsdag 2 juni 2011

SMACK-Tempo Lunda-Gottröra

Igår var det Tempo i SMACK-serien omgång nr.11. Jag åkte dit med Daniel Osterman och Svart Karin Karlsson. I måndags körde jag ett teknikpass med en övning där man trampar med riktigt hög kadens. Jag tyckte då att det kändes som att benen vaknade till liv och jag hade ett jäkla tryck i benen efter det. Så jag provade det som uppvärmning igår och det verkade funka. Jag kände redan från start att det fanns kraft i benen och kunde hela tiden kontrollera syrapåslag och sänka pulsen för att bli av med syran. Det konstiga är att hur bra jag än presterar så känns det som att jag alltid kunnat ha gett lite mer. Jag skulle vilja falla ihop på mållinjen helt utmattad av min ansträgningen. Nåväl, jag är nöjd med min insats och fick tiden 30 min 27 sek vilket ger en snitthastighet på 41,37km/h. Kan inte vänta tills nästa gång jag ska upp på tempobågen igen.

Cykla nu kärleksfullt där ute och stanna snällt vid rödljusen.

1 kommentar:

  1. Hallå lille-lutten

    Fasiken vet om inte det där med cykleriet är ditt nya intresse.

    Kommer upp till STHLM den 27/6. Jag tar med mig ett par 1000 papper. Så kan vi vattenslipa hojjen lite. Vi borde nog fasiken kunna få bort en sisådär 0,0000012355 gram om vi kör riktigt hårt!!! Inte ska du släpa runt på en massa onödig xtravikt menar jag. Vi kanske skulle teflon behandla däcksidorna med. Gör nog en 0,0000078965km/h extra i timmen i motvind.

    Love you bro......

    SvaraRadera