söndag 7 augusti 2011

Ensamt blötdjur

Väntade in i det sista för att slippa undan regnet men helt förgäves. Stod på balkongen och kikade lite och spådde att nu har det nog regnat klart. Kom inte mer än utanför entrén förrän det började dugga igen. Regnet la sig ganska snabbt och jag började bli ordentligt varm under jackan. Jacka, vad tänkte jag med? Men redan efter en halvtimma öppnade sig himlen och det fullkomligt öste ner ute vid Brevik. Det fanns inte en chans att avläsa siffrorna på min Garmin så jag mosade helt enkelt på efter känslan i kroppen. Det var dåligt med cyklister ute men desto fler bilar. Dessa stressade bilister med deras idiotiska omkörningar och nosanden i röven.

Det blev ändå tre varv till slut och sedan for jag hem. Tänkte bara köra två men vädret gjorde mig så förbannad att det blev tre. Var helt genomsur och när jag ställde mig upp för att trampa kände jag riktigt hur vattnet sipprade runt mellan tårna. Slurp, slurp. Varför ska det nästan alltid regna på mina snabbdistanspass. Benen var trötta och det blev väl ett ok pass. Kändes sämre än den data jag fick ut.

Nu ska bara kläderna torka så blir det ett teknikpass imorgon. Tjip

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar