tisdag 12 november 2013

6x3"3"

Med träningsvärk i hela höger axelparti samt högerarm och i vaderna från söndagens badmintonmatch brände jag idag av 6st treminutare. Höll samma watt som sist men ökade istället med en intervall. På fredag blir det sen 7 stycken set innan jag skruvar upp motståndet och kör då återigen 5 stycken set. Sjönk igenom på 5:e intervallen idag men samlade mig och lyckades hålla trycket genom hela sista intervallen. Helt sanslöst jobbigt men det går verkligen om man bara ger sig fan på det. Det gäller bara att bli lite förbannad!

Finns fortfarande torra fläckar att svetta ner

Jag trallar mig nästan igenom första intervallen och får se upp så att mina watt inte skenar iväg. Under andra börjar man fundera på hur det blev så tungt och man kan ana lite svettpärlor. Intervall nummer tre och fyra börjar illamåendet komma och jag får svårt att hålla kadensen samt att wattsiffrorna lätt börjar sjunka. Näst sista intervallen har jag alltid haft svårt för och får verkligen anstränga mig för att inte ge upp. Sista är helt klart jobbigast men jag upplever det ändå lättare att hålla trycket hela vägen. Efter sista är jag så trött, full i syra och tom på syre att det ser ut som att jag jagar myror i styrlindan. Jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen och kan egentligen inte heller ta vägen någonstans eftersom att benen skakar av utmattning.

I morgon blir det styrka. Hoppas att gymmet är tomt på folk så man slipper knö så förbannat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar