torsdag 7 november 2013

Inget Kaffe!

I måndags var det en sådan där dag där i-landsproblemen hopade sig. Upp med tuppen för att sätta tvättstugan i rotation då vi upptäcker att en av maskinerna är trasig. När dimman sedan gnuggats ur ögonen och det var dags för det obligatoriska svarta guldet så upptäckte jag att det var slut på kaffebönor! Grötkok blev det i alla fall som sedan skulle inmundigas till Nyhetsmorgon. Trodde jag ja... Ingen TV och inget BREDBAND! Så det blev till att streama från mobilens uppkoppling, om man nu kan kalla det stream? Blev mer en pixlig stop motion film av det hela. Sen försökte jag jobba med samma uppkoppling men jag gav upp efter 30 min. Kände att det höll på att etablera sig ett raseriutbrott ala Fukushimakatastrofen mått mätt.

På kvällen körde jag sen ett set med 5st 3-minutare. Trodde alldeles för gott om mig själv och totalsprängde mig efter 2:a intervallen. Att 3 minuter kan ta en sådan jäkla lång tid! Men jag slet på för allt jag var värd och mådde så fruktansvärt dåligt under sista intervallen. Kom knappt av cykeln och skakade i en timma efter passet.

Igår körde jag maxstyrka 4 set, 3 reps. Utfallssteg, marklyft, höftböjarcurls, stepupbräda i smithmaskin, baksidecurls och avslutade sedan med den underbara benpressen. Jag fullkomligt älskar benpress. Tangerade mina toppvärden så där har jag inte tappat något direkt om man jämför med konditionen.

Nu sitter jag på tåget för i helgen ska vi till Borås och hälsa på Maddes familj och på fredag blir det arbetsintervju. Det blir spännande. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar