fredag 1 november 2013

Fyror

Började sensommaren med att köra kom-igång-träning vilket innebar mycket löpning. Slät löpning, kuperad löpning, backintervaller, ja en jäkla massa löpning helt enkelt. Jag som tycker att löpning är så sjukt tråkigt men det ska tydligen vara bra på något sätt? Sen blev jag lite snörvlig och sjuk, IGEN!, så det var bara att ta det lugnt.

Nu har jag kört en vecka efter uppehållet och det är skrämmande vad fort man tappar form. Har hunnit med att köra 3st pass med fyror och har ökat mina watt med ca 7% sen jag körde igång. Dock saknas ca 30% från toppform.

Knappt ansträngd 3:58 in i sista fyran.

Igår körde jag ett styrkepass och det kändes som att man tappat betydligt mindre i styrka än vad jag har gjort i kondition. Trots stel och ömmande träningsvärk idag så kändes det ändå bra. Kände att det fanns en del kvar att plocka fram men jag ville heller inte lyfta sönder mig. Jag har ju ganska lätt för att bli för het så att säga.

Efter träningen var jag och Madde ute med Bengt och Maria och käkade lite grekiskt i Vasastan vid S:t Eriksplan. Vi skulle egentligen ha gått till Peppar men där var det så tokfullt att vi fick göra en snabb omplanering.

Imorgon ska vi kolla på Dual slalom i hammarbybacken men nu blir det lugnt resten av dagen

Mors mors

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar