söndag 8 december 2013

Söndagsdistans m Skrotnisse & hans vänner

Ingen ligga-å-dra-sig-trycka-på-snooze-knappen-morgon här inte. Nä, upp tidigt (med tuppen är väl att ta i) och dricka timerbryggt kaffe för idag skulle jag agera fotoassistent åt Bengt Luthman. Blev upphämtad vid Gullmarsplan och sedan begav vi oss mot skogarna i Hellas. Där mötte vi upp Martin som skulle agera modell för dagen.

Bengt hade med sig ett par snorheta portabla blixtar från Profoto som utan en enda sladd levererar 500W blixtljus. Portabelt studioljus med andra ord. Jag agerade alltså assistent och sprang mest runt och var något slags radiostyrt blixtstativ samt kom med dålig förslag och jobbiga frågor. Men hey! någon måste ju faktiskt sköta allt det där med. Hur det gick kan ni läsa sen i januarinumret av Kamera & Bild.

Det var ganska kallt med -7° men ack så trevligt.

Sen när jag väl kom hem så monterade jag mig själv på cykeln, körde igång Skrotnisse och körde 2,5 timmars distans. Jädrar vad jag gillar Skrotnisse alltså! Mycket bättre känsla och siffror än förra veckan så nu känns livet lite bättre. Var nog lite sliten förra veckan för allt kändes dubbelt så jobbigt mot vad det brukar vilket gjorde att jag var lite träningsdepp. Men som sagt nu är livet som en gris på en pinne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar