onsdag 2 mars 2011

Installationen

Det jag såg från min fönsterplats igår innan jag somnade var ett oändligt molntäcke som sträckte sig så långt ögat kunde nå. Moln, moln och moln överallt. Sen somnade jag och sov tills det att det var en timme kvar till landning. Vaknade upp och såg samma sak. En jäkla massa moln. Men sen när vi började molnen skingra sig och ca 30 minuter innan landning blev allt blått.
Molnen börjar skingra sig

Sen gick allt förvånansvärt fort. Cykelkartongen kom på bandet efter 5 minuter, transfern till bilen stod i stort sett och väntade. Även fast det uppstod lite förvirring då chauffören inte kunde Svenska/engelska eller jag som kan typ 10 spanska ord. Men han pötte in mig i hans minibuss och körde iväg mig. Jaja tänkte jag, det löser sig. Sen kom vi fram till parkeringen och jag stoppade in Scotten i Volvokombin, startade GPSen och drog iväg. På vägen till Torrevieja såg jag ett par riktigt fina berg som jag blev sugen på att bestiga.

Sen var det bara att packa upp allting och montera ihop cykeln och demontera alla reflexer och ventilhattar samt annat jox som i sedvanlig practical jokeanda monterats. Cykeln har till och med fått ett eget cykelrum.
Nu ska jag dricka upp mitt morgonkaffe i den 10° morgonsolen med klarblå himlen för att sen bege mig ner till två av de cykelbutikerna som finns här i stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar