torsdag 17 mars 2011

Vila - Intervaller - Distans

Jag har haft två dagars vila där jag bland annat har putsat på cykeln och städat lite här i hemmet. Sen handlade jag lite och var nere på cykelaffär'n och köpte lite bars. Jag fick förresten 3 t-shirtar av tösen där så det finns en st svart t-shirt i L om någon är sugen.

Före


















Efter

Så igår var det dags att hoppa upp på sadeln igen. Jag åkte till en backe som jag skulle köra fyror i. Backen var 1,6 km och tog ganska exakt 4 min. Det spratt lite i bena efter vilan och jag gick ut för hårt i första intervallen vilken sänkte farten på de övriga. Totalt 6 st fyraminutare vilket var 131 gånger roligare att genomföra i urbanmiljö än att sitta på en testcykel inomhus.

Idag har jag kört en runda på 130 km där ca 7 km var på grusväg, eller snarare sönderregnad grusväg med decimeterstora stenar på, vilket till och med hade varit svårt på Mountainbike. Snitthastigheten i det partiet låg på 7km/h och jag har aldrig längtat så mycket efter landsväg. Asfalterad landsväg. Men det hela slutade på nästan 5 timmar trots lite irrande, 8m/s motvind/medvind och den där förbaskade grusvägen.

1 kommentar: